poniedziałek, 14 listopada 2016

Rewers - rzecz o zbrodni

"Rewers " zbiór opowiadań wielu autorów

Rzadko czytam autorów polskich kryminałów. Nad czym głęboko ubolewam, ale tak po prostu jest. Poza Joe Alex i Markiem Krajewskim najzwyczajniej ich nie znam. Ta książka to taka próba poznania współczesnych autorów.

okładka książki Rewers zbiór opowiadań

Rewers to zbiór jedenastu opowiadań, których akcja rozgrywa się w polskich miastach. Po jej przeczytaniu mam kilku swoich faworytów. I pewnie przeczytam jeszcze którąś z ich książek.

Bardzo podobało mi się opowiadanie Wojciecha Chmielarza "Babcia Wiśniewska". Napisane z pomysłem, ciekawe i takie, że łatwo mi uwierzyć, że mogło się zdarzyć. Realistyczne i zarazem zaskakujące puentą.

Drugim opowiadaniem, które zapadło mi w pamięć to "Przypadki chodzą po mieście" Ryszarda Ćwirleja.
Z przymrużeniem oka napisana historia pewnego rabunku. Gdyby nie spora liczba literówek w tym opowiadaniu, byłoby świetnie (m.in. "szczęcie", "weźmniesz","mnieć"). Zabrało mi to nieco uroku tego opowiadania.

Kolejnym opowiadaniem, które mi się spodobało jest Marta Mizuro "Chciała żyć". Ciekawe połączenie punktu widzenia sytuacji z perspektywy kilku osób. Akcja opowiadania nie traci jednak na swojej dynamiczności i wciąga. Jedynie zakończenie dla mnie mogłoby być nieco inne.

Równie ciekawy pomysł był na opowiadanie Joanny Opiat-Bojarskiej "Modus operandi". Powoli wypływały nowe fakty w sprawie. I sytuacja zmieniała się o 180 stopni.

Pozostałe opowiadania nie zapadły mi w pamięć, choć z przyjemnością przeczytałam. Ciekawy zbiór opowiadań, dzięki któremu być może zacznę swoją przygodę z jeszcze mi nieznanymi polskimi autorami i autorkami książek.


Moja ocena : 4.5/6
"Rewers " Wojciech Chmielarz, Ryszard Ćwirlej, Gaja Grzegorzewska, Marta Guzowska, Joanna Jodełka, Robert Małecki, Marta Mizuro, Remigiusz Mróz, Joanna Opiat-Bojarska, Małgorzata Sobieszczańska, Marcin Wroński
ISBN 978-83-7976-508-9
Wydawnictwo Poznańskie
str. 537

Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu Poznańskiemu - Czwarta Strona.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są zawsze mile widziane:)