piątek, 20 maja 2016

2 książki, które przeczytałam i niekoniecznie polecam

"Uchwycić żywioł. O tym, jak znalezienie pasji zmienia wszystko" Ken Robinson,Lou Aronica

To książka, która opowiada wiele historii znanych i tych mniej znanych osób. Ludzi, którzy znaleźli w życiu swoją drogę i uparcie nią kroczą w poszukiwaniu własnego szczęścia.

okładka książki Uchwycić żywioł

Lubię czytać historie innych ludzi, którzy odnaleźli w życiu swoje pasje. A do tego uparcie je realizują. Czasem na przekór wszelkim przeciwnościom losu. Wbrew ograniczeniom i zakazom.

Spodziewałam się jednak po tej książce innego podejścia. A to moje nastawienie zmienia wszystko w odbiorze tej książki. Dużo fragmentów zwyczajnie mnie nudziło. Ale też były takie, które były dla mnie bardzo ciekawe.


Moja ocena : 3.5/6
"Uchwycić żywioł. O tym, jak znalezienie pasji zmienia wszystko" Ken Robinson,Lou Aronica
ISBN 978-83-929719-2-4
Wydawnictwo Element
str. 215

"Jesteś tym co jesz " Gillian Mc Keith

Jedzenie to ważna część naszego życia. Zapragnęłam więc przeczytać książkę, którą kupiło ponad 2 miliony osób w Wielkiej Brytanii.

okładka książki Jesteś tym co jesz

I zgadzam się z tym twierdzeniem, że "jesteś tym co jesz". To, co dostarczam swojemu organizmowi wpływa na moje samopoczucie. Część tej książki to wartościowe porady i informacje na temat odżywiania. Ale... Namawianie na produkty reklamowane przez autorkę oraz namawianie na suplementy ( typu witamina B compositum) bez konsultacji z lekarzem nieco mnie zraziło*. Do tego ocenianie na co chorujemy na podstawie wyglądu języka. Dla mnie to zbyt niejednoznaczne. Mogłabym się dopasować do każdej dolegliwości opisanej w tej książce. Chyba trzeba mieć do interpretacji jakiś talent.

Na plus dla książki daję, że to bardzo piękne wydanie. Przepiękne zdjęcia produktów, dobry jakościowo papier i sensownie ułożone rozdziały. Ale mojego serca nie podbiła.

* wydaje mi się, że na początku książki była wzmianka, że przed zastosowaniem się do treści książki warto skonsultować się z lekarzem, ale nie jestem tego pewna, a nie mam już egzemplarza książki
Moja ocena : 4/6
"Jesteś tym co jesz " Gillian Mc Keith
ISBN 978-83-7301-646-0
Wydawnictwo Rebis
str.219

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są zawsze mile widziane:)