środa, 13 maja 2015

Dziewczyna z porcelany

"Dziewczyna z porcelany " Agnieszka Olejnik

Życie bywa przewrotne. Utrata bliskiej osoby, a zarazem nowa odpowiedzialność pozwalają na wkroczenie w nową fazę życia Michałowi. Koniec typowego życia studenckiego, a początek nowego staje się jego prawdziwym przejściem w dorosłość.

okładka książki Dziewczyna z porcelany

Urzekła mnie okładka tej książki. Niewinność dziewczyny na okładce, a zarazem zmysłowość stanowi świetną zapowiedź wnętrza książki.

Michał to typowy student. Imprezowicz, zapatrzony w siebie i nie mający zbyt wielu obowiązków. Jedna wiadomość obraca jego dotychczasowe życie w popiół. Wszystko - co było do tej pory dla niego ważne - znika. Z gruzów powstaje jego nowe życie. Jakże inne od dotychczasowego. Dodatkowy wstrząs powodują informacje z życia jego rodziny, w które ciężko mu uwierzyć. Jeszcze ciężej zaakceptować rzeczy takimi jakie są. Stara się radzić sobie w swój własny sposób - uciekając w nic nie znaczące związki i seks.

Pustka, która go jednak otacza, nie pozwala mu poradzić sobie z traumą. Wszystko zmienia się, gdy poznaje Zuzannę. To ona pozwala mu odkryć, co w jego życiu jest dla niego najważniejsze. I przejrzeć wreszcie na oczy.

Książkę bardzo dobrze się czyta, ale liczyłam na bardziej emocjonalne fragmenty. Dobra babska literatura do przeczytania w weekend. Ciekawa historia z pomysłem.


Moja ocena : 4.5/6
"Dziewczyna z porcelany " Agnieszka Olejnik
ISBN 978-83-7976-265-1
Wydawnictwo Poznańskie, Czwarta Strona
str. 316

Książkę otrzymałam od Wydawnictwa Poznańskiego - Czwarta Strona. Dziękuję.

3 komentarze:

  1. Właśnie się dowiedziałam, że wygrałam ją w konkursie. Nie mogę się doczekać kiedy zacznę czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa, jak ją znajdę w bibliotece to z chęcią przeczytam :)
    http://uwielbiamlitery.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są zawsze mile widziane:)