poniedziałek, 29 marca 2010

Dave Pelzer Stracony chłopiec czyli W poszukiwaniu ciepła i miłości


Książka trafiła do mnie dzięki wymiance na jednym z moich ulubionych ostatnio forum ( już jest w drodze ku nowej właścicielce ). Ale, że jednak bardzo mi się spodobała i zbyt pochopnie się jej pozbyłam niedługo nabędę własny egzemplarz. :)

Angielski tytuł tej książki to The Lost Boy - jest to kontynuacja książki tego samego autora pod tytułem Dziecko zwane "niczym" czyli Dziecięca wola przetrwania. 

Dramatyczne przeżycia z dzieciństwa autora są w niej opisane z punktu widzenia nastoletniego chłopca. Szokujące i brutalne zachowania jego matki, jak i brak jakiejkolwiek reakcji ojca, urągające poczuciu własnej wartości warunki życia, ciągły głód i próba jego zaspokojenia kradzieżami - to wszystko będzie Wam dane doświadczyć i przeżyć razem z bohaterem na kartach tej książki. 

Cała historia bardzo mnie wzruszyła, czekam z niecierpliwością na pierwszą część, o której nie wiedziałam wcześniej, że istnieje. Jak również pokuszę się o zdobycie kolejnej. 

Książkę czytałam w języku angielskim, więc nie wiem czy tłumaczenie polskie jest równie dobre.

Moja ocena 5,5/6. 

Na pewno znajdzie swoje stałe miejsce w mojej biblioteczce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są zawsze mile widziane:)