wtorek, 2 sierpnia 2011

Córka marnotrawna Jeffrey Archer


 "Córka marnotrawna" Jeffrey Archer, Wydawnictwo Rebis, ISBN 978-83-7510-418-9, str. 524, przełożyli Danuta Sękalska i Wiesław Mleczko
 
Ci, którzy czytali moją opinię o poprzedniej części tej samej serii pod tytułem "Kane i Abel" pewnie nie zdziwią się, że ta część również mi się podobała. Po części pewnie to zasługa tychże samych tłumaczy, co przy poprzedniej książce.

Niektórzy uważają, że ta pozycja jest nieco słabsza niż poprzednia - cóż, odczucia subiektywne - jak przy poprzedniej książce tego Pana - nie można się oderwać, chcąc wiedzieć, co było dalej.

Książka przedstawia z innej strony życie Florentyny i Richarda - tym razem przedstawiając ją  jako główną bohaterkę tejże powieści. Pojawiają się wątki z jej dzieciństwa, później młodości , a na koniec zerwanie wszelkich stosunków z rodzicami, zarówno ze strony Kane, jak i Rosnovskich.

Florentyna Rosnovski zawiera pierwsze przyjaźnie, równoległe do jej życia toczy się życie Richarda Kane'a.
Pewnego dnia los postanawia przeciąć ich drogi, i tak o to wbrew woli swych ojców zostają małżeństwem. Kolejnym krokiem w przyszłość jest realizacja ambicji z dzieciństwa Florentyny. Któż by zgadł o czym marzyła mała Florka.

Chciała zostać prezydentem Stanów Zjednoczonych, takie też dążenia powoli realizuje.
Jednak zostać prezydentem USA,  a do tego pierwszą kobietą wcale nie jest łatwo - nawet dla Pani Florentyny Kane i jej całego zaplecza finansowego i jej popleczników.

Jej przeciwnik, aby wygrać jest gotów na bardzo wiele.

Autor przedstawia pozakulisowe zagrywki i bezpardonowe akcje osób zaangażowanych w kampanię wyborczą. Obietnice bez pokrycia i wbijanie przysłowiowego "noża w plecy" tam, gdzie tego by się nikt  nie spodziewał. 

Zresztą moje odczucie subiektywne jest takie, że Jeffrey Archer chyba wie coś na ten temat bliżej, gdyż sam również parał się przez jakiś czas polityką.


Bardzo miło mi się czytało, wciągająca lektura.

Moja ocena: 5.5/6

4 komentarze:

  1. Recenzja interesująca jak zawsze a książkę z niemałą przyjemnością przeczytam:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie przeczytam :D

    Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To coś idealnego dla mojej siostry ;) Muszę znaleźć to dla niej w bibliotece ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. I ja muszę poszukać.
    Pzdr.
    sasia73

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są zawsze mile widziane:)