wtorek, 15 maja 2012

Kurt Wallander i jego początki, dla tych którzy ciekawi są :)




"Piramida" Henning Mankell
ISBN 978-83-63162-27-6
czas nagrania: 14 godz. 4 min.
czyta Leszek Filipowicz


Muszę przyznać, że lubię książki posiadające w swej fabule wątek kryminalny.
Nie obcy mi są detektywi Hercules Poirot, Miss Marple czy też słynny Sherlock Holmes i Dr. Watson.

Do tej pory jednak skutecznie udawało mi się omijać szerokim łukiem Kurta Wallandera.
Jakim cudem, nie wiem, ale prawie się udało.

Nie zaczęłam, tak jak prawdopodobnie większość czytelników Heninga Mankella, od którejś z powieści opisujących jego przygody. Ja przypadkiem zaczęłam od kształtowania się jego postaw jako mężczyzny, policjanta i człowieka, który chcąc, nie chcąc pakuje się kłopoty.

To taki policjant, który pomimo licznych wad daje się polubić.

Zbiór opowiadań "Piramida" to sięgnięcie do przeszłości Kurta. Do jego początków w roli jaką dał mu jego stwórca. Dzięki swojej dociekliwości, a także przebywaniu przeważnie w złej godzinie w określonym czasie zalicza kolejne niespodzianki na swojej zawodowej drodze. Nie zawsze dodam, że przyjemne.

Piramida składa się z pięciu oddzielnych opowiadań, które wydarzają się w pewnych odstępach czasu. Mnie jednak najbardziej utkwiło w pamięci jedno: Śmierć fotografa, choć pozostałe były także ciekawe.

Głos lektora jest bardzo dobrze dopasowany do tematyki, świetnie wciela się we wszystkie występujące w książce postacie, a samego Kurta można wyobrazić sobie jako lekko zmęczonego życiem mężczyznę, którego los stawia w sytuacjach nie do pozazdroszczenia.

Z tym audiobookiem czuję, że rozpoczyna się moja przygoda z kolejnymi książkami Henninga Mankella.
A na dodatek wiem, że będzie to bardzo ciekawa przygoda :).


Moja ocena: 5.5/6


Za egzemplarz audiobooka dziękuję Bibliotece Akustycznej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są zawsze mile widziane:)