niedziela, 12 lipca 2015

Muzeum Śląskie - warto zobaczyć - zwłaszcza w lipcu

Muzeum Śląskie - bezpłatne wejście i parking w lipcu 2015

Jeżeli jeszcze nie byliście to zajrzyjcie. Warto zobaczyć.

Co przede wszystkim wg mnie warto obejrzeć.

Na najniższym poziomie jest wystawa pod tytułem "Światło historii. Górny Śląsk na przestrzeni dziejów". Świetnie zbudowany labirynt przedstawiający życie na Śląsku. Ale także historię Śląska. Ciekawe instalacje interaktywne. Odgłosy życia na Śląsku. Byłam zachwycona. Dodatkowo można wjechać na wieżę widokową. Obejrzeć również wystawę malarską - m.in. obrazy Jacka Malczewskiego, które niezmiennie mnie zachwycają. Ale i też współczesnych twórców. Na mnie największe wrażenie zrobił obraz "Syn marnotrawny" . Niestety nie zapamiętałam nazwiska autora dzieła.

Dla dzieciaków również atrakcje. Puzzle do układania znanych obrazów. Interaktywne gry typu monopoly, ale pola stanowią m.in. fabryki i koleje oraz quizy. Dla trochę starszych quiz czy znasz gadkę śląską.

Na same wystawy nie należy wnosić ani napojów, ani też jedzenia. Wszystko można pozostawić w szatni. Wchodzący na wystawy muszą przejść przez bramki. Zawartość damskich torebek również jest sprawdzana. W kafeterii ( przynajmniej w sobotę) trzeba było mieć gotówkę, by cokolwiek kupić. Karty płatnicze nie były akceptowane. Spędziliśmy tam i w okolicy Centrum Kongresowego i NOSPR kilka przyjemnych godzin. Warto zobaczyć jak zmieniają się Katowice. Polecam.

Link do Muzeum Śląskiego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są zawsze mile widziane:)