wtorek, 19 stycznia 2016

Lwów - z getta do kanałów

"Dziewczynka w zielonym sweterku" Krystyna Chiger Daniel Paisner

"Świat w mroku. Pamiętnik ojca dziewczynki w zielonym sweterku" Ignacy Chiger

Te dwa audiobooki to powiązane ze sobą historie ojca i córki. Dramatyczne i wstrząsające wydarzenia, które miały miejsce w czasie holokaustu. Na ich podstawie powstał również wspaniały film Agnieszki Holland " W ciemności".

Wydaje mi się, że nie da się rozpatrywać obu tych wspomnień osobno. Opowieść z punktu widzenia dziecka Krysi jest naprawdę wstrząsająca. Za to opowieść ojca dostarcza dodatkowych informacji, o których Krysia jako dziecko nie mogła wiedzieć. I sądzę też, że przed niektórymi informacjami rodzice bronili zarówno Krysię, jak i jej brata Pawełka.

Ciężko mi jest wyobrazić sobie jak grupa kilkunastu osób mogła przeżyć ukrywając się w kanałach 14 miesięcy. Na dodatek z dwójką małych dzieci. Niesamowita historia.

Forma audiobooka w tym przypadku spotęgowała moje wrażenia z książki. Świetnie dobrani lektorzy ( Małgorzata Gudejko-Masalska i Piotr Borowski). Obie książki-audiobooki bardzo polecam. Tak samo jak film na ich podstawie.


Moja ocena : 5/6
"Dziewczynka w zielonym sweterku" Krystyna Chiger Daniel Paisner
ISBN 978-83-01-16587-1
Wydawnictwo PWN
czas nagrania: 10 godz. czyta: Małgorzata Gudejko-Masalska

Moja ocena : 5/6
"Świat w mroku" Ignacy Chiger
ISBN 978-83-01-16901-5
Wydawnictwo PWN
czas nagrania: 10 godz. czyta: Piotr Borowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są zawsze mile widziane:)