piątek, 22 grudnia 2017

Zawód tester

"Zawód tester : od decyzji do pierwszych kroków w pracy " Radosław Smilgin

Testowanie produktu - to niedoceniana czasami część procesu powstawania produktu. Czym zajmuje się tester oprogramowania? Chciałam się tego bardzo dowiedzieć.

okładka książki Zawód tester

Od pewnego czasu zastanawiam się nad zdobyciem nowych umiejętności informatycznych. W poszukiwaniu właściwego dla mnie kierunku natknęłam się na książkę o pracy testerów. Ale najpierw trafiłam na stronę testerzy.pl. Po nitce do kłębka trafiłam na film o polecanych książkach dla osób chcących zacząć pracę jako tester. Ta była właśnie w tych poleceniach.

Moja styczność z testowaniem ograniczała się do tej pory tylko do sporadycznych testów gier w wersji beta. Są to gry, które jeszcze wymagają zazwyczaj poprawek przed wydaniem. Choć niektórzy producenci wydają gry właśnie w takiej wersji i oferują je jako końcowy produkt, czego kompletnie nie rozumiem. I zazwyczaj jako gracz, czekam na wersje już z aktualizacjami. W tym przypadku cierpliwość według mnie popłaca. Bo dlaczego mam grać w grę, która może zawierać błędy nie pozwalające na jej ukończenie? I frustrować się, że muszę czekać na aktualizację, która ten błąd naprawi?

Ale wracając do przeczytanej książki. Książka jest napisana prostym językiem. Jednak sporo pojęć było dla mnie nowych, a niektóre pewnie musiałabym zgłębić bardziej, żeby zrozumieć. Po jej przeczytaniu jestem w stanie wyobrazić sobie jak wygląda testowanie oprogramowania w rzeczywistości. A taki był mój cel, kiedy ją czytałam. Ze względu na to, że jest to książka skierowana nie dla każdego czytelnika nie będzie jej oceny. Książka według mnie może być dobrym wprowadzeniem do tematyki podstawowego egzaminu ISTQB.


Moja ocena : brak oceny /6
"Zawód tester : od decyzji do pierwszych kroków w pracy " Radosław Smilgin
ISBN 978-83-01-18317-2
Wydawnictwo Naukowe PWN
str. 300

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są zawsze mile widziane:)