sobota, 3 marca 2018

Podróże kosmiczne w książkach Stanisława Lema

"Opowieści o pilocie Pirxie " Stanisław Lem

Zbiór opowiadań, które łączy postać pilota Pirxa, zrobił na mnie duże wrażenie. Świat wykreowany przez autora jest przemyślany w najdrobniejszych szczegółach. Użyta terminologia podróży kosmicznych, nie wiem czy wymyślona czy też prawdziwa, budzi mój podziw.

Główny bohater - pilot Pirx - od rozpoczęcia szkolenia dla pilotów zdobywa nowe doświadczenia. Ale to nie jest książka tylko o nim. Dużo tu ukrytych przemyśleń samego autora. Pytań o świat, przyszłość i moralność. Książka daje dużo do myślenia. Co nie przeszkadza jej być zabawną.

Trudno mi w to samej uwierzyć, ale to moja pierwsza przeczytana książka Stanisława Lema. Wiem jednak, że nie będzie ostatnią. Fantastyczna lektura.


Moja ocena : 5,5/6
"Opowieści o pilocie Pirxie " Stanisław Lem
ISBN 978-83-08-04891-7
Wydawnictwo Literackie
str. 515 z posłowiem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są zawsze mile widziane:)