sobota, 21 sierpnia 2010

Co się mieści w dwóch walizkach Veronika Peters


isbn 978-83-247-0953-3

Wydawnictwo Świat Książki

288 stron

Książka ta to opowieść o 11 letnim pobycie pewnej dziewczyny w klasztorze benedyktynek. W klasztorze tym usiłowała znaleźć sens życia, który gdzieś jej zagubił się po drodze. 

To opowieść o życiu zakonnic widziana od środka przez jedną z nich.

Koniec końców Weronika porzuca śluby zakonne, ale naprawdę podziwiam za:

po pierwsze wyłączenie się na tak długi okres z normalnego życia,

a po drugie za odwagę, by ponownie się do tego "normalnego życia" po tak długim okresie czasu włączyć.

Książka warta przeczytania. Na końcu znajduje się słowniczek pojęć takich jak np.  kukulla albo lauda:)  Ja nie miałam bladego pojęcia co to jest.

Moja ocena: 5/6

5 komentarzy:

  1. Zaciekawiłaś mnie, muszę poszukać tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również czuję się zaciekawiona, postaram się rozejrzeć za tą pozycją :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym się wymieniła tylko muszę zobaczyć co Ci zaproponować :-)
    Chyba że jest konkretna książka na którą chcesz się wymienić?

    OdpowiedzUsuń
  4. @edysqa możesz kusić, nie mam konkretnych typów :) możesz też podejrzeć na biblionetce mój schowek co ostatnio mi się rzuciło w oko.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są zawsze mile widziane:)