wtorek, 31 sierpnia 2010

Biała Masajka Corinne Hofmann


ISBN 978-83-247-0979-3

Wydawnictwo Świat Książki

"Planowała tylko urlop w Afryce... Niezależna Europejka, nigdy by nie uwierzyła, że zakocha się w masajskim wojowniku.

Jest to relacja z czterech lat, które spędziłam w buszu. Kierowana wielką miłością, wyszłam za mąż za Lketingę, Masaja z Kenii. Tam doświadczyłam nieba i piekła, dotarłam do granic wytrzymałości fizycznej i duchowej. Wraz z córką wygrałyśmy największą walkę o przetrwanie..." 

Corinne i Marco wybierają się we dwójkę do Afryki na urlop. Oboje są parą, lecz jeszcze nie zdecydowali się na związek małżeński. W Afryce Corinne zauroczona masajskim wojownikiem rzuca wszystko, co do tej pory stanowiło dla niej jakąkolwiek wartość, by móc zostać z Lketingą. 

Jest gotowa znieść wszystkie niezbyt higieniczne warunki życia mieszkańców byleby tylko z nim być.

Sielanka zmienia się jednak po urodzeniu jej córki, Lketinga już nie jest tym samym mężczyzną, którego poznała. Jego niepohamowana zazdrość niszczy całe jej szczęście. W obcym kraju z ukochaną córeczką próbuje ratować ich związek, jednakże w końcu poddaje się i ucieka z córką z tak obcej jej kultury.

Książka wzbudziła we mnie mieszane odczucia. Prowadzona jak pamiętnik narracja przypomina mi zarazem reportaż z miejsca wojny. Z drugiej strony autorka przekazuje swoje emocje związane z każdym wydarzeniem w jej życiu, które widać na każdej karcie książki. Opisuje miejsca i ludzi, którzy byli dla niej w owym czasie błogosławieństwem, a jednocześnie przekleństwem.

A najbardziej ciekawa jestem jak dalej potoczyły się jej losy po powrocie już do jej ojczystego kraju. :) 

A jej dalsze losy można śledzić w książkach Żegnaj Afryko oraz Moja afrykańska miłość, które jak tylko się na nie natknę przeczytam.

Moja ocena: 5/6

3 komentarze:

  1. Bardzo lubię książki o Afryce, są niesamowite. Tej nie znam. Polecam "Kamienie przodków" (jeśli nie czytałaś), a po "Białą Masajkę" muszę sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś czuję,ze w najbliższym czasie muszę sięgnąć po "Białą Masajkę"

    OdpowiedzUsuń
  3. @beatrix73 jak tylko znajdę gdzieś to przeczytam
    @Lena173 na pewno się nie zawiedziesz :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są zawsze mile widziane:)