wtorek, 22 września 2015

Wszystko sprowadza się do trzech pytań. Dlaczego? Jak? Co?

"Zaczynaj od dlaczego. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania " Simon Sinek

Z literaturą tego typu czasem tak bywa, że popada w banał. Treść książki jest zgodna z tytułem, choć autor skupił się tylko na najbardziej medialnych liderach typu Bill Gates ( Microsoft) czy Steve Jobs ( Apple). A z całej treści książki wyniosłam głównie, że liczy się charyzma lidera i spójna z oferowanym produktem wizja rozwoju.

Początek książki mnie znudził. Później jednak zaczęło robić się ciekawiej. Autor analizował dlaczego postrzeganie jednej firmy przez klientów zmienia się na jej korzyść, zaś w przypadku innej jest to równia pochyła. Wnioski jakie wysnułam po lekturze to, by firma dobrze funkcjonowała potrzebna jest spójna wizja przedsiębiorstwa. Wizja ta powinna przekładać się na wszystkie działania zatrudnionych w niej osób.

W książce pokazano też dobitny przykład jak tą samą pracę można oceniać w różny sposób ( być zadowolonym lub też nie) w zależności od osoby, która tą pracę wykonuje. Trzeba przy tym pamiętać, że firma to nie tylko majątek, ale też i ludzie. A zadowoleni pracownicy to równie istotna wizytówka firmy, co sprzedawane produkty. Dbanie o pracowników wg mnie jest jak najbardziej słuszne, ale w okresie cięcia kosztów niektóre firmy zdają się o tym całkiem zapominać. Traktując własnych pracowników jako "zło konieczne" w postaci kosztów.

Niewiele ciekawych rzeczy się dowiedziałam. I końcówka książki nie zatarła pierwszego wrażenia. Więcej raczej do książek tego Pana nie wrócę. Nie moja bajka, choć niektórym może się spodobać.


Moja ocena : 4/6
"Zaczynaj od dlaczego. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania " Simon Sinek
ISBN 978-83-246-5343-0
Wydawnictwo Onepress
str.245
Zdjęcie książki pochodzi ze strony wydawcy. Książkę oddałam do biblioteki i zapomniałam go zrobić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są zawsze mile widziane:)