niedziela, 24 marca 2013

Gwiazdozbiór osobisty Tomasza Raczka

"Karuzela z idolami" Tomasz Raczek

Lista idoli Tomasza Raczka zawiera sporo nazwisk. Są na niej również niektóre nazwiska , jakich trudno byłoby się spodziewać. A jednak!


Lubię autora tej książki. W sumie nawet sama nie wiem czemu pałam do niego sympatią. Nie znam go osobiście, ale obraz jaki wyłania się z jego publicznych wypowiedzi jest dla mnie ok. Nic więc dziwnego, że przychylnym okiem spojrzałam na jego książkę, która akurat była na wyprzedaży.

W książce tej mamy możliwość bliższego zapoznania się z osobami publicznymi, które w jakiś sposób są mu bliskie. Są to osoby z jego młodości, a także takie, które mu imponują. Zaskoczyły mnie niektóre nazwiska w tym zestawieniu. Jednak po zastanowieniu się, być może nie są one tak dalekie od osoby Pana Raczka. Zazwyczaj są to silne osobowości, które idą pod prąd. Takie, które walczą o swoje i nie przejmują się porażkami.

Bardzo imponuje mi krytyk, który nie ugiął się pod presją wywieraną przez jednego z producentów filmowych. I skoro uznał, że pewien film to tak naprawdę straszna kicha, to i to swoje zdanie oznajmił.

Swego czasu obejrzałam także film dokumentalny o nim i jego partnerze. O ile sama relacja nie zrobiła na mnie większego wrażenia. To jednak w całym tym filmie najbardziej skupiłam się na wypowiedziach jego matki. Bardzo mi zaimponowała jej postawa, pełna zrozumienia i miłości dla swojego syna. Tym bardziej jest to ważne, gdyż nie każdy ma tyle szczęścia, by być w pełni akceptowany ze swoją odmiennością przez własną rodzinę.

Jeżeli tak jak ja lubicie postać autora, to książka Was nie zawiedzie. Poznacie fascynacje młodzieńcze Pana Raczka, jego idoli, a także dowiecie się kto jest dla niego autorytetem.
Jeżeli niezbyt lubicie tą postać, to książka będzie dla Was skróconym rysem biograficznym kilkudziesięciu postaci.

Ja spędziłam ciekawie czas przy tej książce.


Moja ocena : 4.5/6
"Karuzela z idolami" Tomasz Raczek
ISBN 978-83-60000-15-1
Instytut Wydawniczy Latarnik
str. 251

2 komentarze:

  1. Nie czytałem niczego co napisał Raczek i Szczygieł. Oczywiście liczę, że w końcu sięgnę po ich książki. Tylko na wszystko trzeba czasu. Dokumentu nie widziałem, może i lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa książka i równie interesująca opinia o niej :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są zawsze mile widziane:)