sobota, 30 marca 2013

Towar eksportowy Polski czy już celebryta czyli co sądzę o książce Nergala

"Spowiedź heretyka" Adam Nergal Darski

Słysząc słowo herezja momentalnie pojawia się u mnie myśl, że to odstępstwo od wiary. Za wikipedią słowo to oznacza m.in. "błędną interpretację twierdzeń wiary chrześcijańskiej, polegająca na wyodrębnieniu jakiegoś zagadnienia i przedstawieniu go w sposób, który przeciwstawia się całości nauczania wiary". Brzmi dla mnie już jakoś tak łagodniej.

Potocznie też mówi się o herezjach, gdy ktoś próbuje przedstawić jakąś myśl, która jest niezgodna z powszechnie obowiązującymi zasadami.

Przyznam, że dopóki Nergal nie wystąpił w programie telewizyjnym, nie łączyłam go z zespołem, w którym występuje. Nie zainteresowałabym się też książką przez niego napisaną. A tak, jako fanka programu, chciałam poznać trochę bliżej twórcę zespołu Behemot. Zespołu, którego oprawa graficzna teledysków bardzo mi się podoba, sama zaś muzyka jakoś do mnie nie trafia.

A z książki wyłania się obraz normalnego człowieka. Człowieka z poczuciem humoru, pasją do muzyki i samozaparciem. Może nie dżentelmena, ale też i nie demona, na jakiego próbowały kreować go media. Wbrew różnym plotkarskim gazetom i portalom, potraktował temat swoich związków w tym m.in. z Dorotą Rabczewską ze smakiem. Nie afiszując się zbytnio, ani też nie wywlekając brudów w książce.

Książka ma postać pytań i odpowiedzi na te pytania. W prosty sposób stworzono pozycję na przyzwoitym poziomie, którą można przeczytać tak, jak wywiad w gazecie. Pogrupowano również pytania w kilka części, w zależności od poruszanego tematu.

W książce Nergal opisał m.in. swoją chorobę, akt apostazji, początki zespołu oraz trasy koncertowe. Dla fanów Behemota ta książka będzie nie lada gratką, dla pozostałych być może sprawdzianem tolerancji dla frontmana zespołu Behemot.

Bardzo podobała mi się informacja na okładce, na jakie stowarzyszenia i jakie konkretnie kwoty zostaną przekazane ze sprzedaży tej książki. W przypadku większości innych książek,kwoty podane są tak lakonicznie, że prawdę mówiąc mam duże wątpliwości ile tzw. części dochodu trafi do tychże fundacji.


Moja ocena : 4.5/6
"Spowiedź heretyka" Adam Nergal Darski
ISBN 978-83-7778-197-5
Wydawnictwo G+J Gruner +Jahr Polska
str. 382 z kolorowymi ilustracjami, zdjęciami

1 komentarz:

Komentarze są zawsze mile widziane:)