poniedziałek, 6 stycznia 2014

7th guest - welcome to the nightmare

7th Guest

7th guest to gra już nieco wiekowa. Nie ma takiej wspaniałej grafiki jak obecne. Ale czymś co fascynuje jest jej klimat. Głos lektora powoduje nadal ciarki przebiegające po plecach przy choćby ponownym rozpoczynaniu gry i słowach "back for more".

Fabuła gry nie jest zbytnio skomplikowana. Bohater gry znajduje się w pewnej posiadłości, z której pragnie się wydostać. Dom ten jednak nie jest zwykłym domem. Pełno w nim zagadek i duchów. Zadaniem gracza jest rozwiązanie tychże zagadek i ucieczka z tego miejsca.

Trudność zagadek jest różna. Najtrudniejszą jednak dla mnie zagadką była ta w formie mini gry w mikroskopie. Niestety musiałam skorzystać z możliwości jej przejścia za pomocą księgi. Trzykrotne spojrzenie w nią powoduje, że zagadka jest rozwiązana. Tracimy jednak w ten sposób możliwość obejrzenia filmiku. Męczyłam się z tą zagadką okropnie. Dopóki nie przeczytałam na którymś z forum, że nie do końca jest to wina mojego braku umiejętności. Postęp w produkcji coraz to nowszej generacji procesorów wpływa na tą grę w ten sposób, że trzeba być mistrzem w tej mini gierce by wygrać z moim procesorem. Kiedyś nie było takich możliwości obliczeniowych jak obecnie.

Druga trudna zagadka to zagadka, gdzie trzeba ułożyć po angielsku zdanie z rozsypanych liter. Niestety tu też poległam pomimo znajomości języka. Grafika tej gry nie powala na kolana. Ale sama gra powstała w 1993 roku, więc jak na gry to spory kawałek czasu. Na plus można zaliczyć klimat gry i niesamowity głos narratora. Dodatkową atrakcją są filmiki po prawidłowym rozwiązaniu zagadek. Gra nie jest zbyt długa. Choć przy niektórych zagadkach można ugrząźć na dobre. Ja bawiłam się przy niej świetnie i już nie mogę doczekać się kolejnej części 11th Guest. Mam nadzieję, że kontynuacja dorówna oryginałowi. A odkąd usłyszałam, że być może będzie 7th Guest 3 to nie mogę się doczekać.

Moja wersja gry jest dozwolona od 15 roku życia. Jak sądzę ze względu na kilka scen z filmików, które zawierają przemoc. Udało mi się ją uruchomić pod Windows XP, ale sądzę, że i pod Vistą być może by się udało.

7th guest
Virgin Interactive
1993
Sold Out Software

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są zawsze mile widziane:)