poniedziałek, 28 grudnia 2015

Układ - pieniądze i seks

"Uwikłani Pokusa " Laurelin Paige

"Ona zatraca się w swoich chorobliwych obsesjach. On skrywa mroczne tajemnice z przeszłości". Tak kusząco zapowiadała się ta książka. Zachęcona poprzednim tytułem o podobnej tematyce( Dotyk ciemności) stwierdziłam, że czemu nie. Podobało mi się. I teraz być może też się spodoba.

Początek książki był dość zachęcający. Klub nocny i główna bohaterka z ambicjami, które starała się realizować. Ale każda kolejna kartka sprawiała, że coraz bardziej zniechęcałam się do lektury. Pomijając już romans z obecnym szefem głównej bohaterki, potem przejście do pozostania z nim przyjaciółmi. I kolejne nawiązanie romansu z nowym właścicielem klubu. A potem wszystko toczyło się samo.

Romantyczna kolacja w klubie w miejscu dla VIP z nowym właścicielem. Ciągłe wzdychanie głównej bohaterki, że nie wytrzyma z nim sam na sam i rzuci mu się do stóp z błaganiem, że już i teraz. Miałam wrażenie, że czytam jakiegoś Harlequina, tyle że pominięto część wstępną zalotów. Nie tak wyobrażałam sobie i dalej wyobrażam książkę poruszającą szeroko rozumianą erotykę dla kobiet. Tak, bo chyba to kobiety są głównym targetem tej literatury.

A ja wolę gdy sylwetki postaci są nieco głębsze psychologicznie, niż to, co mi zafundowano. Niewiele dowiadujemy się o chorobliwych obsesjach bohaterki, a także o przeszłości bohatera. A to czego się dowiadujemy nie uzasadnia postaw bohaterów. Jeżeli traktuje się tę książkę jako czystą rozrywkę z opisami seksu to ok. Ja potrzebuję od lektury czegoś więcej niż tylko tego. Lubię być zaskakiwana zwrotami akcji, życiem wewnętrznym bohaterów lub niecodziennym podejściem do tematu. I dotyczy to każdego rodzaju literatury - lubię inteligentną zabawę z czytelnikiem. W tej książce tego nie znalazłam.

W przeciwieństwie do innego tytułu, o którym wspomniałam na początku postu, tu nie jestem ciekawa jak potoczą się dalsze losy Laynie. Można przeczytać, ale tylko dla fanów tego gatunku powieści.


Moja ocena : 3.5/6
"Uwikłani Pokusa " Laurelin Paige
ISBN 978-83-65170-15-6
Wydawnictwo Kobiece
str.353

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu.

1 komentarz:

Komentarze są zawsze mile widziane:)