sobota, 12 grudnia 2015

Zapach ciemności

"Zapach ciemności " C.J.Roberts

To dalsza część historii rozpoczętej w książce Dotyk ciemności , którą opisywałam wcześniej. I nie warto jej zaczynać bez znajomości pierwszego tomu.

To nie jest typowa literatura, którą czytam. Ale przyznam, że zainteresowała mnie pierwsza część tej książki. Było to coś innego niż do tej pory czytałam. Całkiem odmiennego. A sama lektura wzbudzała we mnie różne uczucia. Naturalną koleją rzeczy była chęć przeczytania przeze mnie kolejnego tomu. Druga część wypada jednak dla mnie gorzej. Nie wzbudza już tylu czy to pozytywnych, czy też negatywnych emocji.

Główna bohaterka trafia do szpitala psychiatrycznego. Znaleziono przy niej broń oraz sporą sumę pieniędzy. W związku ze swoim zniknięciem i śmiercią kilku osób jest przesłuchiwana. Równocześnie wspomina wydarzenia sprzed jej zatrzymania. A także Caleba - swojego oprawcę, a zarazem swoją miłość. Jest przekonana, że zginął i że jej życie nie ma teraz już bez niego sensu. Nie potrafi wrócić do swojego starego życia, ani do rodziny. Próbuje rozgryźć swoje uczucia. Jest w sytuacji, z której nie widzi dobrego wyjścia. Czy opowiedzieć całą prawdę i równocześnie skazać Caleba na więzienie, czy też zataić pewne informacje i zacząć wzbudzać podejrzenia o współudział.

Dla osób, które przeczytały pierwszy tom pozycja obowiązkowa. Dla pozostałych niekoniecznie. Co dalej stanie się z Lizzie?


Moja ocena : 4 /6
"Zapach ciemności " C.J.Roberts
ISBN 978-83-7976-341-2
Wydawnictwo Poznańskie Czwarta Strona
str. 535

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Poznańskiemu - Czwarta Strona.

1 komentarz:

  1. Wszystko jeszcze przede mną, gdyż nie czytałam jeszcze pierwszego tomu.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są zawsze mile widziane:)