środa, 13 lipca 2016

Umieraj dla mnie

"Die for me " Karen Rose / polski tytuł Umieraj dla mnie

Wciągająca, mroczna książka o psychopacie, dla którego cel uświęca środki.

okładka książki die for me

To pierwsze moje spotkanie z tą autorką. Trafiłam akurat przez przypadek na początek cyklu o Danielu Vartanianie. Ciekawe połączenie kilku różnych wątków. Średniowiecznych metod tortur z nowoczesnymi technologiami używanymi w grach komputerowych.

Na rynek wchodzi nowa gra - Inkwizytor. Gracze czekają z niecierpliwością na jej premierę. Od czasu do czasu sprytni marketingowcy wypuszczają zapowiedzi poszczególnych etapów gry. Przykuwają one uwagę swoją brutalnością oraz wysokim realizmem przedstawionych scen śmierci. Gracze i producenci są zachwyceni.

Detektyw Ciccotelli wraz z zespołem odnajduje ciało zabitego człowieka. Śledztwo rozszerza się. I kolejno zostają odnalezione następne groby ludzi. Niektóre z nich są przygotowane do kolejnych pochówków, lecz nadal puste. Seryjny morderca nie przebiera w środkach. Jako narzędzi zbrodni używa średniowieczne narzędzia tortur.

Detektyw ma trudny orzech do zgryzienia, aby rozwiązać sprawę. Gdy w grę wchodzi bezpieczeństwo jego bliskich robi się naprawdę groźnie.

Ciekawa fabuła, świetne połączenie różnych wątków. Podobało mi się, choć książka w wersji angielskiej zawiera bardzo dużo zwrotów dotyczących anatomii, których nie znałam.


Moja ocena : 4.5/6
"Die for me " Karen Rose
ISBN 978-0-7553-3706-4
Wydawnictwo Headline
str. 695

2 komentarze:

Komentarze są zawsze mile widziane:)