sobota, 2 lipca 2016

Czarne liście Maja Wolny - przed premierą

"Czarne liście " Maja Wolny

Historia powstania tej książki jest niecodzienna. Jedno zdarzenie z życia autorki spowodowało, że bardzo chciała poruszyć temat pogromu Żydów w Kielcach w swojej książce. Zrobiła to elegancko i z pomysłem, opierając się na historii autentycznej postaci.

Od książek obyczajowych wolę książki opierające się na autentycznej historii. Z tego też względu zdecydowałam się na tą książkę. I jestem z niej zadowolona, mimo że część z jej treści to domysły i fikcja literacka. Autorka główną bohaterką uczyniła Weronikę Czerny. Badaczkę stosunków polsko-żydowskich. A także matkę dziesięcioletniej córki o imieniu Laura.

Fabuła książki dzieje się w teraźniejszości z punktu widzenia dwóch osób - Weroniki Czerny - matki i Laury - jej córki. Równocześnie cofamy się wstecz, by poznać losy Julii Pirotte. Autentycznej postaci o korzeniach żydowskich, która jako fotoreporterka "Żołnierza Polskiego" udokumentowała pogrom Żydów w Kielcach. Losy wszystkich trzech kobiet splatają się ze sobą wyciągając na światło dzienne różne fakty z życia ich krewnych.

Premiera tej książki przewidziana jest na 6 lipca. Ja na okładce swojego egzemplarza mam tylko tekst. Ale na okładce dostępnej w sprzedaży będzie autoportret Julii Pirotte. To druga książka tej autorki, którą przeczytałam. I mogę tylko powiedzieć, że bardzo lubię jej sposób pisania.


Moja ocena : 5/6
"Czarne liście " Maja Wolny
ISBN brak, egzemplarz prebooka
Wydawnictwo Czarna Owca
str.371

Dziękuję za udostępnienie prebooka Wydawnictwu Czarna Owca

1 komentarz:

  1. Książka zapowiada się bardzo ciekawie. Lubię takie historie chociaż częściowo oparte na faktach.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są zawsze mile widziane:)