wtorek, 16 sierpnia 2016

Okup drapieżców

"Okup drapieżców " Emily Diamand

W tej książce zafascynowała mnie okładka. Potem doczytałam napis. A na końcu opis książki. Pomyślałam czemu nie, mimo że to książka młodzieżowa.

okładka Okup Drapieżców

Co w tej książce znajdziecie. Ciekawie opowiedzianą historię, która mogłaby się zdarzyć w przyszłości. Autorka puściła wodze fantazji i połączyła kilka różnych tematów w interesującą fabułę. To wprawdzie nie jest książka, którą każdy się zachwyci. Ale ja nie mogłam przejść obok niej obojętnie.

W książce przedstawiony jest świat po upadku. Można domyślać się, że wszelka technologia zniknęła. Nie ma osób, które potrafiłyby się nią posługiwać. Ludzie wracają więc do swoich dawnych zajęć jak łowienie ryb, rolnictwo itp. Pewna grupa plemion jednak wybrała inny sposób na życie. Rabują i kradną, biorą niewolników i niewolnice i w ten sposób żyją. Pech chce, że podczas jednego z takich napadów ginie babcia naszej głównej bohaterki. Na dodatek zostaje porwana córka pewnego ważnego człowieka. Lilly staje przed wyzwaniem. Aby uratować swojego przyjaciela musi podjąć podróż, aby odnaleźć porywaczy i wymienić jeńca na pewien klejnot.

Wartka akcja, ciekawe dialogi. Świetna książka dla młodzieży, gdzie dobro zwycięża.


Moja ocena : 5/6
"Okup drapieżców " Emily Diamand
ISBN 978-83-259-0211-7
Wydawnictwo Wilga
str.450

1 komentarz:

Komentarze są zawsze mile widziane:)