środa, 12 maja 2010

Labirynt odbić Siergiej Łukianienko


Zabrałam się za tą książkę i wsiąkłam w jej klimat. Jest tu wszystko co lubię - wirtualna rzeczywistość, fabuła gry komputerowej, zdolny bohater i ciekawa intryga.

Książka opowiada o Głębii. Głębia to wirtualna rzeczywistość, ale nie taka jaką obecnie mamy. Osoba wchodząca do głębii czuje wszystkie wrażenia wykreowane w tej rzeczywistości, może być zraniona, może odczuwać ból, jednym słowem żyje drugim normalnym, a może - nienormalnym życiem. 

Zwykli uczestnicy głębii, aby do niej wejść i z niej wyjść potrzebują timera, by móc wrócić do prawdziwego życia - urządzenia, które po określonym czasie wyrzuca z głębii. Jednak niektóre osoby wykształciły umiejętność samodzielnego wychodzenia z głębii - są to tzw. nurkowie.

Nikt nie wie kim są i nie zna ich personaliów, a przynajmniej nie powinien znać. Zresztą oni sami bardzo dbają o swoją prywatność. 

Przed jednym z nurków staje zadanie, ma pomóc wyjść jednemu z graczy, który utknął na pewnym poziomie. Człowiek bez jedzenia i picia jest w stanie przeżyć jakiś czas, ale ten gracz powoli zbliża się do niebezpiecznej granicy. Kim on jest i dlaczego nie chce opuścić głębii, a także dlaczego wszyscy chcą mu pomóc? Dowiecie się z tejże ciekawej książki :)

Moja ocena: 5,5/6 ale ja kocham fantastykę i science fiction, więc nie może być inaczej.

2 komentarze:

  1. Ooo, to coś dla mojego Rrr :) Bo chociaż ja fantastykę też lubię to jednak sf nie trawię :P
    Zapisuję i na pewno mu podrzucę ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. @Tucha - na pewno się spodoba :) choć to pierwsza część, są dwie. Drugi tytuł to Fałszywe lustra niedługo się za nie zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są zawsze mile widziane:)