poniedziałek, 5 kwietnia 2010

Ziarna wielkości Denis Waitley


Książka "Ziarna wielkości", to lektura z cyklu jak żyć lepiej w zgodzie z samym sobą, która ostatnio u mnie wiedzie prym razem z literaturą faktu. 

Autor opisuje krok po kroku najważniejsze umiejętności, które posłużą nam do osiągnięcia sukcesu w realizacji naszych celów. 

Książkę czyta się z przyjemnością, liczne przykłady ludzi, którym się udało a którzy mieli "pod górkę" sprawiają, że zaczyna się wierzyć we własne możliwości. 

By osiągnąć pewne umiejętności, które same z siebie się niestety nie pojawią, trzeba dużo uporu, cierpliwości i wytrwałości.

Z tą książką pod pachą na pewno się uda ! :) 

Dwa cytaty bardzo mi się spodobały, oba poniżej :

" Zawsze zbierasz to, co zasiałeś, moje dziecko.

Gdy zasiejesz ziarna jabłka, wyrosną jabłonie.

Gdy posiejesz ziarna wielkich idei, wyrośnie wielka osobowość.

Czy rozumiesz, co to znaczy?" 

"Czy pamiętasz, jak w Alicji w Krainie Czarów bohaterka staje na rozstaju dróg, które wiodą w różnych kierunkach i pyta Kota-Dziwaka o radę?

- Drogi Panie Kiciu-Dziwaku...Czy mógłby Pan mnie poinformować, którędy powinnam pójść?

- To zależy w dużej mierze od tego, dokąd pragnęłabyś zajść - odparł Kot (...).

- Właściwie wszystko mi jedno.

- W takim razie również wszystko jedno, którędy pójdziesz.

Szczerzące zęby kocisko mówiło słowa prawdy. Jeśli nie wiemy, dokąd chcemy iść, żadna droga nas tam nie zaprowadzi - i nie ma wtedy żadnego znaczenia, co w życiu robimy."

Moja ocena 5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są zawsze mile widziane:)